duminică, 24 ianuarie 2016

Iubire, suferinta, iubire, moarte...

Ei bine, de-a lungul anilor am avut parte de oameni buni, mai putin buni si rai pur si simplu. Din nascare, ca sa zic asa. Am avut de-a face cu cativa baieti rai – mai mult sau mai putin constienti de faptul ca sunt catalogati drept baieti rai. Cu ultimul am avut chiar o relatie de vreo 18 ani – care s-a sfarsit (slava Domnului!) din initiativa mea… El nu era rau in adevaratul sens al cuvantului, nu avea adica un suflet rau, era doar inconstient, egoist si lipsit de empatie pe toate planurile, astfel incat in cea mai mare parte a timpului nu realiza ca actiunile lui mi-ar putea produce vreo durere. 

Am trecut cu el prin tot curcubeul intunecat de suferinte pricinuite de lucruri ca: inselat, prieteni prea multi/bautori de lazi de bere/interesati (el platea lazile de bere de cele mai multe ori)/ mitocani/ipocriti, vorbe urate, jigniri, amenintari cu bataie, uneori chiar si niscaiva palme sau pumni etc. N-am sa scriu aici despre cat mi-a fost de greu sa trec nu peste despartirea propriu-zisa (care de fapt mi-a adus numai lucruri bune in viata), ci peste tot bagajul ramas dupa 18 ani de relatie chinuita (stiu ca nu m-a obligat nimeni sa stau cu el) – suspiciuni, neincredere in mine, in barbati, cosmaruri etc. 
Dupa episodul asta s-a intamplat un altul, rupt parca din telenovele…
La 42 de ani am cunoscut un baiat bun. Bun in sensul ca era cel mai bun om pe care l-am cunoscut in ultimii ani: onest, luptator, tenace, visator, sensibil, matur, copil, rabdator... cu cei mai draguti ochi caprui/verzi. Fiind un baiat bun, nu i-am acordat nicio sansa la inceput, eu fiind deja neincrezatoare in barbati, dar a perseverat pana m-am indragostit de el. M-a ajutat sa ma vindec de fobii si de vise urate si mi-a facut cel mai frumos cadou pe care mi l-a facut cineva vreodata: M-A OFERIT PE MINE MIE.
Mai am si acum momente cand mi se pare ca totul a fost prea frumos ca sa fie adevarat. Nu aveam relatia perfecta, ne mai certam si noi ca orice cuplu, avem si noi divergentele noastre, dar stia sa ma faca sa trec peste toate. Dupa o vreme, soarta mea a luat o turnura neasteptata. Tribunalul sortii a decis sa-l condamne la trei luni de... cancer. Boala a ciopirtit fara mila sentimentele, resentimentele, dobinzile din suflet... Cu o prima lacrima de nedumerire incercam sa inteleg si sa accept o situatie. In bataliile crunte ale singuratatii mele care a urmat, in dezamagirile amare ale luptei cu boala am pierdut si m-am agatat cu disperare de credinta, in neputinta mea de a-mi ascunde lacrimile in fata fiicei mele. Am avut clipe adinci de deznadejde si tentative disperate de a-mi striga nedreptatea... Vroiam sa fac un pact cu Dumnezeu... Atunci a venit lumina. 
M-am gandit ca nu trebuie sa scotocesc cu disperare dupa iubire pentru ca ea era linga mine. Trebuia sa simt si sa invat. Dupa trei luni de suferinta impletita cu speranta pina in clipa cea din urma, l-am cedat Domnului. A murit tacut, singur, trist... la doar o ora jumatate dupa ce ii sarutasem fruntea. Acum astept sa vindece El ranile, sa-mi usuce toate lacrimile mele si ale fetitei mele si sa ma faca sa inteleg de ce a trebuit sa trec prin asta.
Cuvintele sunt triste si putine... Nu vreau sa scriu mai mult. Ma uitam intr-o zi in jur si cineva ridea cu pofta. Mi s-a parut deplasat: de ce ride daca eu sunt trista? Am realizat instantaneu cit de nedreapta sunt. Sunt oameni care trec prin incercari mult mai dure si mai grele probabil... Trebuie sa invatam sa acceptam.. Episodul asta trist m-a facut sa inteleg ca femeile iubesc. Si barbatii iubesc. Iubim diferit, dar ne iubim unii pe altii. Visam diferit, dar visam in aceeasi directie. Stim sa asteptam fericirea chiar daca barbatii o asteapta stind calmi pe canapea, iar femeile o asteapta in picioare fringindu-si miinile sau rozindu-si unghiile. Pentru mine aceasta pierdere e grea.... dar viata merge inainte. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu